9-10-'15 - 15-10-'15 - Reisverslag uit Chorleywood, Verenigd Koninkrijk van Sarah Meuter - WaarBenJij.nu 9-10-'15 - 15-10-'15 - Reisverslag uit Chorleywood, Verenigd Koninkrijk van Sarah Meuter - WaarBenJij.nu

9-10-'15 - 15-10-'15

Door: Sarah Meuter

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Chorleywood

Hi there!

We zijn ondertussen al weer een week verder! Wat gaat de tijd toch snel. Ik heb weer een fantastisch weekend achter de rug dus als je er alles over wil weten lees dan gauw verder.

Laten we beginnen met vrijdagavond. De au pair van 2 jaar geleden kwam eten samen met haar vriend. Natuurlijk was ik een beetje zenuwachtig, zou het niet ongemakkelijk worden, zouden de kinderen haar leuker vinden, zou ze leuk zijn. Maar gelukkig toen ze er was viel het allemaal echt heel erg mee. Ze was super aardig (haar vriend trouwens ook) en we hebben echt een hele gezellig avond gehad. We hebben gepraat over van alles en nog wat.
Na een goede nachtrust brak de zaterdagmorgen aan. Veel heb ik niet gedaan op mijn zaterdagochtend. Maar rond een uur of 2 ben ik samen met Jody een smoothie gaan drinken bij ons vaste cafe in Chorleywood. Na die lekkere smoothie moesten de calorieën natuurlijk wel verbrand worden dus zijn we voor een heerlijke wandeling naar het bos gereden. We zijn helemaal tot aan de rivier the Chess gelopen. Na een lange wandeling was ik kapot en ben ik op tijd mijn bed in gegaan.
Zondag: de dag waar ik al de hele week naar uit keek. We hadden namelijk op de planning staan om naar het science museum en het Natural history museum te gaan, zoals jullie al wisten. Eerst het science museum: jezus wat was het groot. Maar ook zo geweldig!! eerst kom je in een grote ruimte waar allemaal dingen van vroeger zijn. Zoals oude spinnenwielen, stoomlocomotieven, auto's en een van de eerste vliegtuigenen. Dan als je naar de volgende ruimte wil kom je een soort rots tegen dit bleek een stuk van de maan te zijn, vandaar dat het achter glas zat. Daarna kom je in een ruimte met veel computers en tv's hier kom je alles te weten over voeding en eten. Je kunt hier ook veel 'spelletjes' spelen op de computers. Dit moest ik natuurlijk even uitproberen. Zo blij als ik was om de spelletjes te spelen we moesten toch door. Op naar de volgende verdieping. Hier was alles over het menselijk lichaam. Ook hier kon je weer een hoop dingen doen. Dit was geweldig ik voelde me net als een klein kind in een snoepwinkel! Na een hoop spelletjes gespeeld te hebben moesten we toch door want ja het Naturel history museum stond ook nog op de planning. En we moesten ook nog lunchen.... Dus we konden de laatste 2 verdiepingen niet zien van het science museum. Maar ik heb al met Cristina afgesproken om snel een keer terug te komen. We wilden graag snel lunchen en weer door. Dus waar kun je nu snel een goedkoop lunchen....? Ja goed geraden de Macdonalds. Ook al zijn we dan geen studenten het is niet dat we geld in overvloed hebben. Na snel geluncht te hebben konden we door naar het Naturel history museum. Dit was echt gigantisch. Ze noemen het hier: massive. Het was gewoon reusachtig. En zo super mooi. Ik kan het bijna niet omschrijven. Je hebt er echt van alles. Van alles over vulkanen tot diamanten tot de ruimte tot aan dinosaurussen en dan heb ik het nog niet gehad over de herogieven, fossielen, opgezette dieren en rotsen. Natuurlijk wilde ik graag alles bewonderen. Maar we hadden maar 3 uur. Ja maar 3 uur, klinkt heel lang dat dachten wij dus ook, maar het is echt te kort om alles te zien. Dus hadden we een route gemaakt die we in 3 uur konden doen. Nu heb ik dus gezien: de diamanten, het ruimtestelsel en alles over de vulkanen. Natuurlijk heb ik een hele klein blik geworpen op de dinosaurussen. Maar ook voor dit museum geld we moeten een keer terug!!


Lots of Love,

PS. Wil je me blijven volgen meld je dan aan voor de maillijst zo krijg je elke keer een mailtje als ik een nieuwe blog post.

  • 15 Oktober 2015 - 14:28

    Wim Meuter:

    Nou Saartje,
    Je snuift wel heel veel cultuur op.
    gr
    Papa
    o ja je moet de groeten hebben dan het team van de Driestam. Ze missen jou!!!!

  • 15 Oktober 2015 - 20:24

    Emma:

    Culturele girl, leuk Saar! Niet alleen het team van de Driestam mist jou, ik mis jou ook hier!!!!!!

  • 16 Oktober 2015 - 12:10

    Simone Meuter:

    Ha die Saar, wat een leuke ervaringen en foto's, jij naar musea, wat leuk om te lezen allemaal.
    leuke meiden ook waar je mee omgaat.
    heel veel plezier en houd ons op de hoogte, bye bye xx

  • 16 Oktober 2015 - 16:35

    Climmy:

    Ha Saar, wa geweldig dat jij het er zo naar je zin hebt in Londen.Weer een leuke blog om te lezen!
    Tot de volgende blog! groetjes Harry en Climmyxx

  • 16 Oktober 2015 - 16:38

    Jacky:

    Sarah wat schrijf je leuk! En wat een culturele interesses joh. Dat gaat wel goed daar in londen.

    groetjes jacky en hans

  • 16 Oktober 2015 - 20:05

    Yvonne:

    Super leuk Saar, we gaan samen ook nog een keer naar die musea, want die wil ik ook zeker zien. Esmee is ook een paar uurtjes in Nat.Museum geweest met school: veel te kort :-) ze wil ook terug. Voor je het weet is het december, en gaan we lekker samen. Jippie!!!
    dikke knuffel, Yvonne

  • 18 Oktober 2015 - 19:40

    Clary:

    Hoi Sarah,
    Weer veel interressante bezoekjes gebracht aan musea. N echte cultuursnuiver.
    Zo te lezen en te zien heb je al n gezellig vriendinnengroepje.
    Top dat je het zo naar je zin hebt.
    Op deze manier hoor ik nog eens wat van je. Leuk hoor!!!
    Groetjes,
    Clary

  • 21 Oktober 2015 - 10:18

    Carla:

    Lieve Saar, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik ben verbijsterd over al je activiteiten en hoop dat on 3-tal ook nog ooit zo enthousiast zal reageren op een museumbezoek. Vrijdag gaan Bertjan en ik op hightea bij Juul op school. Ik begreep dat ze de hapjes gaat maken en serveren. Leuk, ik ben benieuwd. Liefs en fijne week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chorleywood

Sarah

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4398

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 25 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: