Terug van weg geweest - Reisverslag uit Chorleywood, Verenigd Koninkrijk van Sarah Meuter - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest - Reisverslag uit Chorleywood, Verenigd Koninkrijk van Sarah Meuter - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest

Door: Sarah Meuter

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Chorleywood

Hoi hoi allemaal,

Ik weet het, het is alweer te lang geleden dat ik een blog heb geplaatst. Sorry, sorry en nogmaals sorry. Dat is niet omdat ik niks doe maar juist omdat ik zo ontzettend druk ben geweest met eigenlijk alleen maar leuke dingen.

Maar ja waar moet ik nu beginnen?
Ik zal beginnen met terug te gaan naar mijn laatste blog; daar konden jullie lezen dat ik nog maar een aantal nachten moest slapen voor dat mijn familie op bezoek kwam. Ja ze zijn nu alweer een tijdje weg maar ik heb een super tijd gehad met ze. Op 24 december kwamen mama, papa, Em en Juul me ophalen bij mij 'thuis'. Toen zijn we eerst doorgereden naar het appartement in High Barnet, eenmaal aangekomen en koffers uitgepakt gingen we door naar winterwonderland. Natuurlijk wist ik de weg hier al omdat ik daar al zo'n 3x was geweest. Na alles geshowd the hebben was het tijd om iets te eten. Na een goede lekkere dikke vette hamburger gingen we terug naar het appartement. In de avond hebben we nog lekker spelletjes gespeeld (dat had ik echt gemist!!). De volgende dag was het 1e kerstdag en daarom was alles maar dan ook echt alles gesloten dus zaten we een soort van opgesloten in het huis. Voor mij helemaal geen probleem zo konden we namelijk de hele dag spelletjes spelen. Ook zijn we even naar buiten gegaan voor een korte wandeling. Rond een uur of 2 hebben we de cadeautjes uitgepakt want ja we zaten dan wel in Engeland en hadden geen kerstboom toch kregen we cadeautjes:). 'S avond hebben we lekker gegourmet dat is het voordeel als je ouders overkomen met de auto: je kunt alles meenemen wat je wilt! De 26ste zijn we vroeg vertrokken naar Cambridge hier hebben we de stad bekeken en lekker gewinkeld. Dit was weer een heerlijke dag. 'S avonds hebben we nog meer spelletjes gedaan en zijn we op tijd naar bed gegaan. De volgende dag gingen we namelijk door naar het huis dat Jos en Yvonne hadden. Nog even een korte stop langs huis om wat kleren om te wisselen en door naar het zuiden van Londen Brixton. Na een lange rit en wat file waren we aangekomen. Weer een heerlijk gevoel om terug te zijn bij de familie! Die dag hebben we lekker thuis gegeten en zijn we 's avonds nog in Londen geweest. We zijn bij de Londen Eye, Big Ben en de Tower bridge geweest. Wat mooi om dit ook een keer 's avonds gezien te hebben normaal ga ik vaker overdag dan 's avonds. De volgende dag zijn we samen Londen in gereisd om naar het Naturel History museum te gaan. Maar er natuurlijk niet over na gedacht dat het een bank holiday was hier dat betekend dat iedereen maar dan ook echt iedereen vrij is. Er stond dus een rij van hier tot aan Tokio. Dus toch maar gekozen om met zijn alle het science museum in te gaan. Na een tijdje toch maar opgesplitst zodat iedereen zijn eigen gang kon gaan en kon bekijken wat hij/zij wilde. Na het museum zijn we door gegaan naar Bond street want ook Juul en Em wilde even een kijkje nemen bij Victoria Secret. Daarna nog even gekeken in Oxford street maar dit was zo zo zo mega druk dat je amper kon lopen toen hebben we de bus weer naar huis gepakt en lekker gekookt. Na het eten was iedereen weer thuis en natuurlijk ook die dag weer lekker spelletjes gespeeld. Dat heb ik dus wel 3 dubbel ingehaald! Na de spelletjes zijn we lekker naar bed gegaan. 28 December: Ook hier zijn we naar Londen geweest. Weer veel gezien en heerlijk geluncht in Notting Hill. Ondertussen was het al weer 29 december. 'S ochtends zijn we eerst met zijn alle naar Bricklane geweest. Hier zou een van de beste bagel plaatsen van Engeland zijn. Dus met volle hoop en een lege maag gingen wij op zoek naar de bageltent. Na een stuk gelopen te hebben waren we dan eindelijk aangekomen. Het zag er al niet super lekker uit maar ja tegenwoordig kun je de recensies van Tripadvisor best vertrouwen. Dus toch maar in de rij om te bestellen. Helaas bleek ons gevoel toch waar te zijn, zo lekker waren ze namelijk niet. Maar goed we hebben ze in ieder geval wel geprobeerd. Na nog even rondgelopen te hebben zijn we doorgegaan. Wij zijn met ons gezin naar Camden market geweest om daar lekker te lunchen en even rond te kijken. 'S avonds hebben we laat nog wat gesnackt en op tijd naar bed gegaan. De volgende dag was onze laatste dag alweer. We hebben 'S ochtends nog één keer samen ontbeten. En toen hebben we de auto gepakt en zijn we aangereden. halverwege zijn we gestopt bij een groot winkelcentrum. Na wat uren geshopt te hebben en een lekkere echte Engelse high tea gehad te hebben was het echt tijd om naar huis te gaan. Dus hup de auto in en door naar de eurotunnel. Na een lange rit was ik dan eindelijk weer echt thuis! Heerlijk de eerste nacht in mijn eigen bed. Maar de volgende dag moest ik er alweer vroeg uit om te zorgen dat ik iedereen nog kon zien in 2015. Na een drukke dag met veel familie en vrienden moest ik me toch klaar gaan maken voor NYE. Ik heb een super avond gehad met alleen maar lieve vriendjes en vriendinnetjes!!
De rest van de week heb ik leuke dingen gedaan met vrienden en familie. Ik ben vooral veel uit lunchen/eten geweest. Ben met oma naar de action geweest, heb mijn kookkunsten thuis laten zien, spelletjes gedaan, scholen bezocht en bij familie langs geweest. Helaas was de tijd zo over.10 januari het was weer tijd om terug te gaan naar Engeland. Mama en papa hadden me al heel vroeg afgezet op het vliegveld en na een goede vlucht ben ik weer veilig aangekomen in Engeland.
De eerste week toen ik terug was, was het toch best zwaar. Omdat ik de hele week alleen maar leuke dingen gedaan had met vrienden en familie voelde ik me toch een beetje alleen. Maar gelukkig stond het weekend weer voor de deur en ging ik gezellig met vriendinnen Londen in. Verder liep alles gewoon zoals het hoorde.
Het weekend van 16/17 januari hebben we niet zoveel gedaan omdat we graag geld wilde sparen voor Cardiff. Wat wandelingen en een lunch en het weekend was alweer voorbij.
30/31 januari:
Dit weekend ben ik met 6 andere au pairs naar Cardiff geweest .Dit is de hoofdstad van Wales. Wat hebben we allemaal gezien: voetbal stadion, millennium stadion, baai, kasteel, pubs en het museum. Dit allemaal in 1 weekend. Ja het was een super leuk maar ook mega druk weekend met heel veel regen!! Maar ik heb ervan genoten!
6/7 februari:
Zaterdag ben ik samen met Cris gaan lunchen bij Ikea. En daarna zijn we doorgegaan naar Shri swaminarayan mandir tempel geweest. Dit is een van de grootste en mooiste tempels in de wereld. Het was super mooi om te zien. We hebben ook een rondleiding gekregen van een jongen die hier elke week met zijn school naar toe gaat en er dus heel veel vanaf weet. Helaas mochten we binnen geen foto’s maken maar als je straks mijn foto’s bij deze blog bekijkt zie je in ieder geval de buitenkant. Aan het eind van de dag hadden we met een hoop andere afgesproken om te gaan eten bij een Mexicaans restaurant want dit was Matilda’s laatste weekend. Zij is voor 1 jaar au pair geweest en is nu weer terug in Zweden. Zondag heb ik zoals normaal weer lekker geluncht in Rootz.
13/14 februari
Op zaterdag ben ik samen met Cris naar een ballet voorstelling geweest in Royal opera house. Dit was echt prachtig om te zien. Alleen al het gebouw van binnen en buiten is geweldig. Wij zaten aan de zijkant dus konden sommige plekken van het podium niet zo goed zien. Maar ja wat verwacht je dan ook voor maar 4 pond. De mensen die helemaal vooraan zaten hebben over de 100 pond betaald, heb ik toch best geluk gehad met mijn kaartje voor 4 pond! Na de voorstelling zijn we gaan eten bij Wahaca dit is een Mexicaans restaurant heel knus en gezellig van binnen en het eten was super lekker! Zondag ben ik ’s middags thee gaan drinken met een aantal andere au pairs.
19/20/21 februari
Op vrijdag 19 februari zijn we met een groep vriendinnen gaan stappen in Watford, hier zijn heel veel pubs en 1 nachtclub. We begonnen met cocktails in een chic café. Daarna zijn we wat pubs af geweest. En rond een uur of 12 zijn we naar de nachtclub gegaan waar Cris en ik als VIPS naar binnen mochten. Dit betekende dat we overal als eerste naar binnen mochten en er was een speciale ruimte waar je alleen mensen met een VIP bandje naar binnen mochten, hier kregen we ook gratis drankjes. Na en te gekke avond lag ik rond 6 uur in mijn bed. De volgende ochtend heerlijk uitgeslapen en daarna zijn we naar Harrow-on-the-hill geweest om te gaan winkelen. Na ongeveer alle winkels gehad te hebben zijn e lekker een hapje gaan eten bij Nando’s. Zondag ben ik zoals gewoonlijk weer naar Rootz geweest.
26/27/28 februari
Vrijdag zijn Cris, Margot en ik een drankje gaan drinken in Rickmansworth, na een drankje kwam al snel de 2de en voor ik het wist was het al 2 uur, snel naar huis want de volgende dag hadden we een drukke planning. ’S Ochtends zijn we begonnen in Notting Hill, super leuk! Ik was hier al ooit geweest maar toen was de markt in Portobello road er niet. Dus die heb ik nu ook gezien. Daarna hebben we geluncht en hebben we daar nog even rond gekeken. Tegen de namiddag zijn we naar Bond street gegaan er waren een aantal meisjes die graag langs de victoria secret wilden. Sophie en ik hebben ondertussen lekker een kop thee gedronken. Daarna zijn we met zijn alle weer richting huis vertrokken. Ook deze zondag heb ik doorgebracht in Rootz en hebben we en kleine wandeling gemaakt.
5/6 maart
Ondertussen zitten we al in maart. Wat gaat de tijd toch snel hé?! Dit weekend stond er een springkussen voor volwassenen bij de Tower Bridge. Dus ik was als een klein kind zo blij dat Sophie met mij mee wilde, want stiekem ben ik toch nog een beetje kind! Eenmaal daar aangekomen stond er een rij van bijna één uur. Dit hadden we natuurlijk niet verwacht. Maar toch wilde ik graag in de rij gaan staan, ik was toch niet voor niets vroeg opgestaan en helemaal daarheen gereisd. Dus hup ik Sophie overgehaald en daar stonden we dan, uiteindelijk viel het wachten wel mee, het is namelijk best grappig om te zien dat ok volwassen gekleurde, gestreepte, met rondjes, hartjes of zelf 2 verschillende sokken aanhebben. Na 50 min was het dan eindelijk onze beurt. En ja hoor mijn verwachting kwam uit het was geweldig, het duurde wel maar 2 minuten maar ik heb ervan genoten!! De rest van de dag heb ik met Sophie doorgebracht in Londen. Zondags… ja je raad het al naar Rootz. We hebben gekeken om een weekendje naar Schotland te gaan. We hebben nog niet geboekt maar zijn dat zeker van plan.
11/12/13 maart
Vrijdag ochtend ben ik naar de orthodontist geweest omdat mijn spalk kapot was. Dit kostte me een rib uit mijn lijf, gelukkig betaald de verzekering een deel en sponseren mama en papa me hiervoor! De rest van de vrijdag heb ik niet zoveel meer gedaan gewoon de klusjes die ik altijd op vrijdag doe. Vandaag heb ik ook niet zoveel gedaan behalve aan mijn blog gewerkt. Wat dingen uitgezocht voor een nieuwe school voor volgend jaar en wat andere dingen die moesten gebeuren. Morgen gaan we misschien de Chess Valley walk nog een keer doen maar dat ligt aan het weer.

Verder heb ik nog een aantal te gekke dingen te melden maar wist niet zo goed waar ik ze moest zetten dus dan maar zo:
- Ik kom het paasweekend 4 daagjes naar huis;
- Het eerste weekend van april ga ik naar Dublin voor 3 nachten;
- Ik ga 3 juli naar Beyoncé in Wembley stadium!!!!!

Dit was het wel zo’n beetje, ik wilde nog graag een keer heeeeel erg sorry zeggen omdat het zolang heeft geduurd!!
Ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag avond en geniet van je zondag!

Doedels,
Sarah


  • 13 Maart 2016 - 09:57

    Yvonne:

    Hoi Saar,
    Wat een leuk verhaal weer, je geniet er echt van. Was heerlijk om bij jou te zijn in Londen en samen een paar dagen door te brengen.
    Heel veel plezier nog met alle plannen en uitjes en tot gauw weer.
    xx Yvonne

  • 16 Maart 2016 - 20:28

    Climmy:

    Ha Saar,
    Gezellig om weer wat van nou te horen!
    Wat heb je toch weer veel beleefd!
    Ik hoop dat ik je met pasen nog even zie dan kunnen we wat bijkletsen!
    Liefs Climmy

  • 07 April 2016 - 17:40

    Clary:

    Hoi Saar,

    Wat een leuke verhalen weer.
    Ik heb je intussen met Pasen bij oma gezien maar helaas niet echt gesproken. Het was er ook zo druk!
    Zo te lezen geniet je nog volop in je nieuwe thuissituatie! Leuk hoor!
    We gaan weer bijna de zomer in en over enkele maanden kom je weer voor goed naar huis en ga je weer studeren heb ik begrepen.
    Geniet nog even lekker door in Londen want voor je het weet ben je weer op de terugreis!

    Heel veel groetjes,

    Clary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chorleywood

Sarah

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1054
Totaal aantal bezoekers 4399

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 25 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: