Weekend dat mama en papa er waren en meer - Reisverslag uit Chorleywood, Verenigd Koninkrijk van Sarah Meuter - WaarBenJij.nu Weekend dat mama en papa er waren en meer - Reisverslag uit Chorleywood, Verenigd Koninkrijk van Sarah Meuter - WaarBenJij.nu

Weekend dat mama en papa er waren en meer

Door: Sarah Meuter

Blijf op de hoogte en volg Sarah

19 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Chorleywood

Heeeeee!

Ik weet dat jullie lang hebben moeten wachten maar ik hoop dat, dat het waard was. Ik denk dat het zo lang heeft geduurd omdat ik niet wil schrijven over het weekend dat mijn ouders hier waren. Nee dit klinkt heel raar maar dat is omdat het dan in mijn hoofd echt voorbij is. Natuurlijk is het al voorbij maar als ik mijn blog schrijf is het echt voorbij. Oke het klinkt nog steeds best raar maar goed hij is er nu dus geniet ervan!

Dus het weekend van mijn verjaardag!! In de ochtend moest ik eerst naar mijn Engels klas en mama en papa zouden me daar komen ophalen. Toen ik aankwam bij de Engels klas had Sophie cakejes voor mij gebakken. De hele klas heeft happy birthday voor me gezongen dus ik voelde me al helemaal jarig. Na dat de 2 uur durende les voorbij was kon ik eindelijk naar mama en papa. Ik had al een berichtje ontvangen dat ze er waren. Dus ik rende natuurlijk naar buiten! En daar stonden ze dan te wachten op mij, het beste, leukste, grootste, meest geweldige cadeau ooit. Ik was mega blij om ze weer te zien. Eerst zijn we naar mijn 'nieuwe huis' gegaan. Zo konden mama en papa ook zien waar ik nu leef en daarna zijn we gaan lunchen waar ik normaal elke week met de andere au pairs afspreek. Ik heb ze de omgeving snel laten zien en toen zijn we doorgegaan naar Westfield. Dit is een mega groot shopping center maar dan ook echt mega groot zo groot dat je het in 1 dag niet allemaal kunt zien. Hier hebben we heeeerlijk geshopt. Vooral mama en ik papa heeft meer genoten van de bankjes en het wachten... Na een aantal uur gewinkeld te hebben hadden we het toch wel een beetje gezien we waren moe en hadden honger. Dus hup door naar de restaurant die waren er ook meeeeeer dan genoeg. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Italiaans restaurant. Na dat we heerlijk hadden gegeten moesten we nog terug met de metro naar het hotel. Eenmaal daar aangekomen zijn we lekker naar bed gegaan. Nu kon ik eindelijk weer even heerlijk knuffel met mama en papa, wat had ik dat gemist zeg! De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om de hele dag in Londen door te brengen. Eerst moesten we natuurlijk wel even ontbijten en ja wat ontbijt je nou hier in Engeland? Een echt Engels ontbijt. En daar horen natuurlijk spek en eieren bij! Na een goed Engels ontbijt zijn we naar Londen gegaan. Eerst zijn we naar Harrods geweest. Wat is het mooi daar binnen zeg!! Maar wat is het ook groot en vergeet duur niet! Na een rondje binnen gelopen te hebben en de kerst afdeling gezien te hebben was het tijd voor een kopje koffie. Na dat kopje koffie zijn we doorgelopen naar het Victoria en Alberts museum. Dit was heel mooi. Ofja een deel was heel mooi, zoals de mode afdeling n de edelstenen. Ik vind er niks aan om 100 dezelfde (in mijn oogopzicht) standbeelden te zien. Dus die afdelingen hebben we overgeslagen. Helemaal uitgeput van al het lopen was het tijd voor een echte Engelse high tea. Bij patisserie Valerie hebben we een heerlijke afternoon tea gehad (zoals ze dat hier noemen). Ondertussen was het al donker en zijn we via Harowds door naar Piccadilly circus gegaan. Ook dit was super mooi! Nog even snel langs Trafalgar square en toen was het toch wel echt tijd om weer terug naar het hotel te gaan. Helemaal uitgeput en moe kwamen we bij het hotel aan. We zijn meteen lekker ons bed ingedoken. De volgende ochtend gingen we ontbijten met mijn hos familie. Dit was erg gezellig, na het ontbijt zijn we doorgereden naar Winsdor. Dit is een hele mooie stad met een super groot kasteel. Hier hebben we een bus tour gedaan zo konden we alles zien binnen een uur. Daarna zijn we nog heerlijk gaan lunchen. En helaas was het na de lunch tijd om terug te rijden naar mijn huis en weer afscheid te nemen... Na een dikke kus en een hele lange knuffel was het dan toch echt tijd. Mama en papa gingen terug naar het vliegveld om weer aar huis te gaan. In de avond heb ik niet veel meer gedaan en ben ik op tijd naar bed gegaan na een mega leuk en vermoeiend weekend.
De week na dat mama en papa er waren heb ik veel afgesproken met vriendinnetjes hier om alles te vertellen. Zo kon ik nog lekker nagenieten van mijn weekend.

Weekend van 14-15 november
Vrijdag was ik na de ochtend al vrij dus toen ben ik na mijn Engels les met Sophie lekker gaan thee drinken en hebben we geluncht. Op zaterdag ben ik met Cristina gaan lunchen en hebben we film gekeken bij haar. En op zondag heb ik verder niks gedaan als mijn huiswerk en gefacetimed.
De week erna hadden we natuurlijk weer een lekker ontbijt op woensdag met alle andere au pairs en de week verliep zoals gewoonlijk.

Weekend 21-22 november
Vrijdagavond heb ik opgepast dus gezellig met de kinderen een filmpje gekeken en wat lekkers gegeten. Zaterdag ben ik vroeg in de morgen naar Londen gegaan het was namelijk Elise haar laatste dag dat ze naar Londen kon. Zij vertrekt as. zaterdag namelijk weer terug naar Frankrijk en dan zit haar avontuur er hier alweer op. Eerst zijn we naar Piccadilly circus geweest hier is namelijk een hele grote souvenirs shop en Elise wilde graag nog souvenirs meenemen voor haar thuisfront. Daarna zijn we doorgegaan naar Oxford Street om te winkelen, Cristina en Elise wilde alvast wat kerstcadeautjes kopen. En na deze lange winkel dag zijn we doorgegaan naar Hyde park, hier is nu een hele grote kerstmarkt: Winterwonderland. En ja de naam zegt het al het is magisch daar. Wat was dit mooi zeg. Er staan heel veel grote attracties maar ook heel veel etenskraampjes en de sfeer die daar hangt is zo gezellig!!


Dit was het wel weer voor vandaag denk ik zo! Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben en tot de volgende keer!

Liefs,
Sarah


  • 24 November 2015 - 17:24

    Yvonne:

    Superleuk Sarah. Hoeveel en hoe vaak kun je shoppen, haha.
    Fijn dat je zo genoten hebt van je verjaardagsbezoek en heel veel plezier nog de komende weken. Voor je het weet zijn wij er :-)

    dikke knuffel,
    Yvonne

  • 25 November 2015 - 07:44

    Jos:

    Leuk Sarah. We zien er naar uit om na de kerst jou te ontmoeten in Londen.

    Jos

  • 25 November 2015 - 22:54

    Climmy:

    Ha Saar,
    Wat een super verjaardag heb je gehad!
    Volop genoten! Het is zo weer kerst en dan zie je de hele familie weer maar zo te lezen
    heb je het zonder hen ook heel erg naar de zin. Het shoppen gaat ook nog steeds goed he?
    Zaterdag hebben wij hier Sinterklaas voor de kleintjes.Daarna gaan we eens aan Kerstmis denken.Bij jullie zal het al wel prachtig versierd zijn denk ik.
    Wij wensen jou nog een fijne tijd verder en tot horens de volgende keer.
    Groetjes Harry en Climmy.xx


  • 26 November 2015 - 21:15

    Emma:

    JEEEEEEEEJ doei en tot kerst!

  • 28 November 2015 - 20:48

    Clary:

    Hallo Saar,
    Daar ben ik weer! Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Gezellig om te lezen wat je allemaal doet en wat je meemaakt. Teveel om op te noemen denk ik.
    Veel shoppen, gezellig erop uit met een groep meiden en natuurlijk moet er ook af en toe naar de engelse les gegaan worden. Wat zul jij voortaan perfect engels spreken!
    Sinterklaas gaat dit jaar aan jou voorbij maar je krijgt er de geweldige sfeer van kerst er voor terug.
    Ennu, na kerst is het in Londen heeeeeel goedkoop, dus houd nog wat geld over voor dan!
    Ik wens jou nog een hele fijne tijd, tot je volgende blog en voor je t weet, staat je familie al bij je op de stoep!
    Groetjes, Clary xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chorleywood

Sarah

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 4392

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 25 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: