Mijn eerste blog - Reisverslag uit Chorleywood, Verenigd Koninkrijk van Sarah Meuter - WaarBenJij.nu Mijn eerste blog - Reisverslag uit Chorleywood, Verenigd Koninkrijk van Sarah Meuter - WaarBenJij.nu

Mijn eerste blog

Door: Sarah Meuter

Blijf op de hoogte en volg Sarah

29 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Chorleywood

Hoi allemaal,

Ik heb lang nagedacht over een blog, ik doe het, nee toch niet, ja toch wel, nee toch niet en uiteindelijk start ik er nu toch een.

Ik ben 3 weken geleden als au pair verhuisd naar Engeland. Ik heb het hier super naar mijn zin! Graag wil ik jullie in mijn blog een kijkje laten nemen in mijn 'nieuwe' leven. Ik zal ook foto's plaatsen zo kunnen jullie ook zien wat ik doe/meemaak hier!

Mijn vertrek:
Huilend stond ik op het vliegveld om afscheid te nemen van mijn familie en vrienden. Ja echt ook mijn avontuur ging beginnen. Met trillende handen en tranen over mijn wangen liep ik door de douane. Natuurlijk ging bij mij het piepje af dus even fouilleren en weer door. Gelukkig was er niks aan de hand. Zo kon ik snel door naar mijn gate. Eenmaal daar aangekomen was ik weer rustig. Toen ik het vliegtuig in mocht was ik redelijk relaxt. Na minder dan een uur was ik alweer geland en was ik super blij. Snel mijn koffers zoeken en naar mijn 'nieuwe' gezin. Ze stonden al op mij te wachten bij de aankomst hal. (Best spannend want had ze nog nooit in het echt gezien alleen via Skype..) De kinderen waren super enthousiast om me te zien, dit was super leuk! Eenmaal in het huis aangekomen kreeg ik van de kinderen een rondleiding. De rest van de dag heb ik niet zoveel meer gedaan. Natuurlijk mijn koffers uitgepakt en met de kinderen gespeeld.

De eerste week:

De eerste dag was super leuk maar ook heel vermoeiend. Je moet de hele dag engels praten en er zijn zoveel nieuwe indrukken. Van alles om te onthouden en te vergeten haha.
Mijn 2de dag ging ik meteen Londen in met een andere au pair, zij komt uit Spanje en heet Christina. Na lang zoeken en veel metro's waren we dan eindelijk in Oxford street om te shoppen. Na ongeveer alle winkels gezien te hebben gingen we doodmoe weer terug naar huis.
Mijn 3de en eerste echte werkdag. 'S ochtends is het vroeg opstaan om te zorgen dat je klaar bent om de kinderen wakker te maken en ontbijt te maken. Samen met de moeder bracht ik de kinderen naar school. Eenmaal weer thuis aangekomen beginnen de klusjes; wassen, strijken, stofzuigen, vaatwasser in/uit ruimen etc. De rest van de week was het ongeveer hetzelfde. En toen begon mijn weekend, waarin ik altijd vrij ben :). Zaterdag mijn eerste vrije dag heb ik lekker thuis door gebracht; films gekeken, geFaceTimed met vrienden en familie en in de avond een spelletje gedaan met de meisjes. Zondag mijn 2de dag in to Londen. Ik had ondertussen al wat meer au pairs leren kennen en samen gingen we naar Camden. Dit is een markt met allerlei kraampjes maar ze hebben ook ongelooflijk veel streetfood. Uit alle landen die je maar kunt verzinnen stonden er kraampjes met eten. Nu kun je 3x raden uit welk land ik gegeten heb....... Nederland, ik had super lekkere poffertjes uit Nederland. We zijn daarna doorgegaan naar Covent garden echt een super mooie plaats met heel veel straat artiesten. En als laatste die dag zijn we naar de Big Ben geweest. Na deze lange dag was ik super moe en ben ik op tijd mijn bed ingegaan want de volgende week stond alweer voor de deur.

de 2de week:
Het weekend was super geweest dus wel weer even wennen om vroeg op te staan en te zorgen dat alles klaar is. Maar na de eerste dag ben je al weer helemaal gewent. Deze week had ik veel heimwee. Ja ik had heimwee helemaal niet gedacht dat dat zo vervelend was. Ik had nog nooit eerder heimwee gehad. Maar nu was ik veel alleen thuis, kinderen op school, host ouders aan het werk en dan zit je daar alleen in een huis wat je nog niet zo goed kent, in een omgeving die je nog niet zo goed kent en allemaal mensen die je nog niet zo goed kent. Dit was best lastig maar gelukkig bestaat er tegenwoordig FaceTime. Na een hoop gefacetimd te hebben en veel tranen voelde ik me tegen het weekend wel een stuk beter. Want in het weekend ben ik vooral druk geweest met andere au pairs. Ik ben samen met Angie en Sophie naar Camden geweest (alweer). Het eten was namelijk zo goed dat ik graag nog een keer terug wilde, en Angie en Sophie waren hier nog nooit geweest. Dus ik kon ze een beetje de weg laten zien (van alles wat ik nog wist in ieder geval). Daarna zijn we door gegaan naar de National Gallery. Ooit gedacht dat ik daar uit mezelf heen zou gaan? Nee ik ook niet maar eigenlijk was het super leuk! Het was heel mooi van binnen. En als laatste op deze mooie zondag zijn we naar de Victoria Secret geweest. Dit is echt een hemel voor man en vrouw denk ik. Het was zo mooi van binnen en dan heb ik het alleen nog maar over de muren en de kasten die er staan. Natuurlijk is de lingerie ook echt heel mooi. Ik kon deze hemel natuurlijk niet verlaten zonder iets te kopen. Na deze lange, drukke, mooie, gezellige maar ook vermoeiende dag was het wel weer tijd om naar huis te gaan en op tijd naar mijn bed te gaan.

Week 3:
Week 3 was aangebroken. Deze verliep eigenlijk vrijwel vlekkeloos. Ik wist wat mijn huishoudelijke taken waren en alles ging goed. Op woensdag ben ik gaan lunchen met de andere au pairs uit Chorleywood. En ben op vrijdag weer naar mijn Engels les geweest. Daarna snel naar huis gegaan om mijn klusjes te doen. Want vanaf daarna was ik vrij. 'S avonds ben ik nog naar The Gate geweest. Dit is een best chique pub. Zaterdagochtend had ik met Cristina en Julia afgesproken om te gaan winkelen. Hier hebben wij natuurlijk de hele dag voor nodig dus zoals afgesproken stond ik om 11 uur op het station. Na een lange, leuke, gezellige maar zeker geslaagde dag was ik rond 7 uur weer thuis. Snel wat eten gekookt voor mezelf en lekker op mijn bed geploft om dance, dance, dance te kijken. Ik heb hier namelijk Nederlandse tv dus zo hoef ik niets te missen.

En nu is week 4 begonnen! dus nog een paar nachtjes en dan heb ik mijn eerste maand overleefd!

Dikke Kus,
Sarah

Dit is trouwens een hele lange blog (voor mijn doen), verwacht dit niet te vaak want ik ben niet zo'n fan van schrijven... Maar ik ga proberen om hem up-to-date te houden!

  • 29 September 2015 - 11:15

    Wim Meuter:

    Nou Saartje,

    Je blog ziet er goed uit, zo krijgen we een goed beeld van wat je daar allemaal doet.

    gr. Papa

  • 29 September 2015 - 12:13

    Clary:

    Hallo Sarah,

    Wat leuk om te lezen wat je de afgelopen weken allemaal hebt meegemaakt!
    Zo te lezen zit je bij een heel leuk gezin en heb je genoeg vrije tijd om met collega-au pairs te shoppen in het superleuke Londen.
    Ik zal je zeker blijven volgen en wens jou natuurlijk een supertijd!

    Heel veel groetjes, ook van Bert natuurlijk!

    Clary xxx

  • 29 September 2015 - 12:32

    Joyce:

    hey schat!
    Leuk om te lezen dat alles goed gaat
    Veel plezier verder en je gaat een top tijd beleven
    DIKKE KUS! Joyce

  • 29 September 2015 - 13:21

    Yvonne:

    Superleuk om te lezen Saar! En leuke foto's ook al, vooral die van Alice/Sarah in Wonderland :-)
    Ik kijk er enorm naar uit om je weer te zien met kerst, kun jij ons alvast alle leuke plekjes laten zien. En als je een keer niet te duur aan de Afternoon Tea wilt met allemaal lekker hapjes, zou je eens naar Brown Brasserie & Bar kunnen gaan proberen. Die zitten oa bij Covent Garden en ik heb gelezen dat het daar goed is.

    xx Yvonne

  • 29 September 2015 - 13:24

    Sandra:

    Hee Sarah,

    Wat leuk om te lezen dat je het goed maart je zin hebt, en wat je allemaal hebt mee gemaakt en doet.
    Een hele leuke en mooie ervaring om te doen .
    Geniet van alles wat je doet, en maak er een onvergetelijke tijd van maar dat zal wel lukken aan he verhaal te zien.
    We blijven je zeker volgen, have Fun.

    Groetjes Koen, Sandra en de kids X

  • 29 September 2015 - 13:34

    Liza:

    Saarr!
    Echt een huisvrouwtje aan het worden ;) Wel fijn dat je lekker kan facetimen met het thuisfront!
    Als je nog eens een museum wilt bezoeken, raad ik je tate modern aan. Ook nog eens gratis :)

    Ben benieuwd naar je volgende blog, veel plezier!
    Liefs Liza x

  • 29 September 2015 - 18:12

    Sylvia:

    Hoi Saartje,

    Leuk je blog! En wat fijn dat je zo iedereen op de hoogte kunt houden. Gelukkig kunnen papa en ik het in november allemaal zelf komen bekijken.

    Dikke kus,
    Mama

  • 29 September 2015 - 18:17

    Carlijn:

    Hey Sarah!

    Goed om te lezen dat je t zo naar je zin hebt in Engeland!
    Geniet van het harde werken, het lunchen en shoppen met andere au pairs!

    Veel liefs, Philip, Carlijn, Jack en Ben

  • 29 September 2015 - 19:17

    Oma:

    Hoi saar
    Ik hoor wel dat je het erg leuk vindt maar ben je ook al bij de primark geweest?
    Fijn dat je het zo leuk hebt.
    Ook groetjes aan de kindjes daar.
    Tot de volgende keer.
    Oma

  • 29 September 2015 - 22:15

    Carla:

    Hoi lieve saartje,leuk om je blog te lezen, dat gaan we met het hele gezin volgen. Het kan niet anders dan dat je er ervaringen op doet die je nooit meer vergeet. Kun je, als je thuis bent, voor ons eens die lekkere broccoli maken?

  • 29 September 2015 - 23:30

    Climmy:

    Ha Saartje,
    Wat leuk om weer iets van je te horen!
    Zo te lezen heb jij het er goed naar je zin.
    Geniet van alle leuke dingen daar en wij zullen je graag blijven volgen
    Liefs Climmy en natuurlijk ook van Harry.xx

  • 30 September 2015 - 10:28

    Maureen Je Liefste Nicht:

    Saaaaar geniet er van!!! En ik ben je trouwe lezer van je prachtige blog ❤️

  • 30 September 2015 - 16:22

    Jacky:

    Ha Sarah, Nu lukt het me wel om je blog te lezen. Eerder niet namelijk.
    Leuk om je zo te volgen. shopaholic ;).
    groetjes jacky en hans

  • 03 Oktober 2015 - 10:55

    Danielle:

    Hi Saar,
    Wat ben ik jaloers!!
    Had ik dat maar gedurfd....
    Geniet ervan, 't lijkt lang maar 't is zo voorbij.
    Xx
    Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chorleywood

Sarah

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 4411

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 25 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: